Monday, November 8, 2010

Anda di denda.

Posted by | |

"Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Kami budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan."


Ha... Tahukah anda sekarang ni, kalau kita hantar surat bersama nilai setem yang tidak mencukupi or tak berbaloi dengan surat yang kita hantar, Si penerima akan menerima surat denda atau surat anda akan dikembalikan semula. Tak percaya? ha... sila lihat bukti-bukti surat denda dibawah.




Denda Rm0.50 je. Tapi kalau nak surat ni kena pergi kutip dekat pejabat pos besar.





Hehe.. masa saya budak-budak, time nak raya saya letak kat setiap kad raya saya nak hantar RM0.10 je. Tak kira la kad raya tu besar gajah ke atau sekecil semut ke. Hehe... Sekarang bila techno makin canggih, dah tak heran la dengan setem-setem dan surat ni. Nenda email, pakcik skype, makcik YM kan ada.

Tapi... korang semua kalau agak-agak nak bercinta pakai style orang zaman dulu, hehe~ sila lah letak setem yang nilainya lebih sikit. Nanti harapkan surat cinta yang sampai, tapi yang sampainya surat denda... denda RM0.50 pulak tu... hehe...

6 comments:

angafey said...

ko ke yg kene denda ni mun?

iera_yahaya said...

ahaha chik... bukan aku arr.. company aku... ye arr.. client antar letter setem value x cukup. skali company yg kn denda..

PutraRocker said...

makanan la..

iera_yahaya said...

uishh.. pe yg makanan?

Ms. TaroAthirah said...

hye MUN!

iera_yahaya said...

ughh cik Taro.. nak kek lapis sarawak.. haha~ amacam sarawak?

Post a Comment