Thursday, October 28, 2010

Princess baju kurung

Posted by | |

This morning, awal-awal pagi saya dah ke Kinokuniya KLCC. Owh baru saya tahu yang semua kedai dekat KLCC buka pukul 10AM. Pukul 9AM saya dah dalam KLCC. Hajat di hati nak update buku tabung haji dan buku ASB. So target nak singgah Maybank. But at the same time nak ke Kinokuniya sebab nak beli buku "Malaysia Kita". So since ada lagi one hour before semua kedai buka, apa lagi... jum breakfast di MC Donald.

Lepas breakfast, saya ke Kinokuniya. Ada la dalam 15 minit saya tunggu depan Kinokuniya. Then sharp pukul 10, the security guard open the gate. By the time Kinokuniya tu start diorang punya business hour, i'm the first customer yang dah berdiri depan shop dan itu first time saya tengok macam mana diorang greet diorang punya customer. Pintu kedai dibuka diiringi bunyi muzik. since I'm the first customer, so all staffs including their manager said "Good Morning" to me. I just smile and one of the staff tolong saya carikan buku "Malaysia Kita" untuk saya.

Apa perasaan saya dan apa kaitan dengan topic princess pakai baju kurung ye? hehe~ ha... ni apa yang saya rasa. Saya tak pernah berada dalam situasi di mana bila saya nak masuk kedai, semua staffs termasuk the manager akan beratur. Dahla beratur, dekat pintu masuk tu siap ada muzik beralun menyambut saya. Time tu saya rasa... wow, i'm the princess. haha.. tapi princess pakai baju kurung. Bukan gown. Saya princess yang nak melangkah masuk ke istana. Tapi istana saya kedai buku... hehe~ Apa da.. pagi-pagi dah berangan nak jadi princess..

So... bila dah settle semua hal kat Kinokuniya, i went to Maybank. ingatkan Maybank boleh update buku tabung haji tapi tak pun. Buku ASB je yang boleh di update. Sebenarnya hajat dihati nak buat pendaftaran haji. Last night i try to register online tapi tak dapat. So i guest i need to go to Tabung Haji punya office la. My mum pun ada pesan suruh daftar haji awal-awal. Kalau register lambat, nanti turn nak pergi haji pun lambat. Antara syarat nak register haji ni, at least dalam tabung haji mesti ada 1K. Jadi, siapa yang dah cukup syarat boleh la mendaftar haji kerana sesungguhnya menunaikan Haji itu termasuk dalam rukun Islam yang ke-5.

0 comments:

Post a Comment