Wednesday, December 21, 2011

Pernah kena tilik nasib?

Posted by | |

Papa saya sangat cool! sometimes bila saya call papa and time tu his having a meeting, he will hold kejap dia punya meeting untuk bercakap dengan saya. Especially kalau time tu saya dalam mood untuk meluahkan perasaan. Yes... papa tempat saya meluahkan perasaan. Tapi kalau time tu tengah meeting i have to bercakap macam bullet train sebab time is soooo limited. Last last end up dalam keadaan semput sebab bercakap laju sangat.

Sometimes saya confuse. Especially when i attend a seminar or having a networking session with corporate people. Sometimes ada certain orang can guest saya berasal dari which state. Adakah di dahi saya sudah tertulis from which state i'm coming from? Last time ada seorang makcik menilik tentang sifat saya melalui tarikh lahir. Sebagai orang Islam, tak sepatutnya kita percaya benda-benda macam ni but... this is awesome. haha~ Siap tilik kalau saya couple dengan orang tu boleh ngam ke tidak. LOL this is funny. Also siap menilik adakah saya dan boss ngam ke tidak.

One thing that i learn, kalau ada corporate event or conference... rajinkan diri untuk menghadiri majlis seperti itu. Selain boleh meluaskan our own network, kita boleh get to know other people businesses.

regards,

4 comments:

Aishot said...

pernah la jugak ditilik oleh cikgu sendiri
kembang jugak la bila ditilik ;P

ierayahaya said...

@Cik Gallus Gallus: kan!!! memang kmbg time kena tilik sbb org akan mention bnda baik2 je.. hehe~

caera puttih said...

errm ?? tak pernah lagi ... :)

ierayahaya said...

@caera puttih: ha.. x pe2.. in a future nnt mn tau terserempak dgn cina pandai tilik nasib.. hehe~

Post a Comment