Friday, January 21, 2011

Hidup ni macam roda

Posted by | |

Hidup ni macam roda. Kadang-kadang kita dekat atas. Kadang-kadang kita dekat bawah.

Bila kita berada di atas, jangan kita lupa memandang ke bawah. Mana tahu ada yang memerlukan bantuan kita. Bila kita berada di atas, jangan kita jelek melihat orang dibawah kita. Kerana kita bukan siapa-siapa. Mana tahu suatu hari yang di bawah itu akan berada di atas kita. Bila kita berada di atas, jangan sesekali kita riak atau takbur. Kerana perasaan seperti itu boleh buat kita alpa.

Bila kita berada dibawah, jangan sesekali kita sedih. Berusahalah sehingga kita dapat berada dipuncak. Bila kita berada di bawah, jangan sesekali kita berputus asa. Kerana kejayaan tidak datang bergolek. Dan bila kita berada di bawah, sedarlah yang kita tak akan selamanya di bawah. Maka dengan itu berusahalah sehingga berjaya!

Haha.. mentang-mentang kerja dengan big company, you make fun with other people ya. Just wait and see. When i manage to become big boss, then i will teach you a lesson on how to respect people. Aih, ni semua gara-gara kesian tengok ada client lain kena make fun dalam meeting hari tu. Sampaikan my boss and i kesian giler dekat orang tu.

7 comments:

apezs shah said...

betol tu apabila kita berada diatas pulak..
jangan lupa bantu yg dibawah. kerana jika kita berada diatas tidak memandang kebawah. Kita pasti akan kebawah dan tidak akan dipdg oleh org atas sebelum kita.



*nak jemput ajak join contest~

Zura Tahir said...

selain tue hidup nie ibarat merry go round jugak iera...

ierayahaya said...

@apezs shah: hehe betul tu.. jgn lupa pandang ke bawah.. tolong pape yg ptt. .. ok2.. nnt dah x bz i join contest tu..

ierayahaya said...

@Zura: hehe.. mcm title blog dia je merry go round..

ierayahaya said...

@Peminat Katie Holmes: ;p

Hizami Li said...

yeke?
tampar je dia laju2.
XD

ierayahaya said...

@..hizamirahim..: hikhik... masalahnya i pun client gak. kang nnt i yg kn tampar.. haha..

Post a Comment