Monday, January 10, 2011

FB to Millat FB?

Posted by | |

Hai readers,

Wow, since entri about Facebook rumors dipublishkan oleh saya, saya menerima kunjungan readers dari luar Malaysia. Pertama sekali benda yang berlegar di kepala saya is, diorang ni faham ke entri saya ni? Dahla saya pakai English di rojakkan dengan our Malay language. Haha~ Should i write this entry in english?


Above is the example of keywords yang user telah gunakan untuk mencari jawapan and somehow that keyword telah leadkan user kepada 'Life is simple'. Ok, currently there is no latest and concrete news about this issue. But i can tell that people around the world agak panic dengan issue ni. Dan buktinya, tak sampai sehari berita sebegini tersebar, dah bermacam-macam petition page telah dicreatekan di FB.

I personally think that this is just a RUMORS. Great rumors yang berjaya menggemparkan seantero dunia internet. Boleh kata buat orang haru biru. FB is not going anywhere. Trust me and Mark Zuckerberg. Common readers, world without FB is boring right? Adakah kita akan kembali kezaman kemunduran? Zaman dimana hanya email sahaja digunakan. Atau kita akan beralih kepada account social network yang lain?

Remember, when news about Palestine and Gaza berleluasa di internet. Di mana misi kemanusiaan di Gaza membuka minda seluruh dunia. Dan time tu ada yang memboikot Fb. Kebetulan pula ada new social network yang dicreate oleh saudara seagama kita Millat Facebook. Tapi up till now social network itu tidak se gah FB. Di mana silapnya? Atau mungkin juga puncanya sebab ada orang macam saya yang malas nak create new account dekat social network yang lain. BTW readers, agak-agak kalau FB betul-betul shut down, why not lepas ni all of us join Millat FB rather than going back to old friendster, myspace dan seangkatan dengan nya. FYI, Millat FB ni pun cantik juga interfacenya. Tidak kurang hebatnya dengan FB.

Reference:
1) http://robotceleb.com/news/210627-01092011-facebook-shutdown-social-death-rumors-ignite.html
2)http://blogs.babble.com/strollerderby/2011/01/09/is-facebook-really-shutting-down-march-15/
3)http://www.theamericanpress.net/headlines/is-facebook-shut-down-on-15th-march-2011-1139.htm
4)http://millatfacebook.com/

8 comments:

zEri sAfEerA said...

hurm,,, bagus cadangan 2. pernah gak denga pasal millat fb. tp x pulak nk create accountnye. hee ^^

ierayahaya said...

@zEri sAfEerA: hehe. same here. pnhr dgr tp mls nk create sbb time mula2 dia announce bnda tu, function semua lbh kurg sm ngan real FB. but now more intereesting. lots of improvement.

zacky786 said...

btol laa.~ skong2 sgt.. kita tungu dan lihat sje la yerpp

atie said...

yeah..FB tutup..lalala..haha

ierayahaya said...

@zacky ~786~ : Yeah zacky... let's just wait n see.. huhu~

ierayahaya said...

@Atie: haha.. ko pe cer nak haha.. x de fb twitter ajelah.

sinzzfaiza ismail said...

suka je FB tutup. dalam hati berkata...'haaa..dah tibe masenye'... tapi cube check ini. yah. mungkin rumors aja : http://bit.ly/gkUkI3

ierayahaya said...

@sinzzfaiza ismail: Paie... hehe.. yeah, maybe just a rumors.. huhu~

Post a Comment