Wednesday, December 15, 2010
Jampi menjampi
Hehe, what can i do bila ada customer call tanya company saya kerja ni ada provide ustaz untuk mengubati penyakit kena jampi. Well, since i'm incharge of customers complaint and services, i will listen to customer punya problems from beginning till the end. Ada masa bila jawab call customer tu, i need to be friendly la kan. Nama pun lagi customer. And ada masa bila customer call and suara pun serious semacam je, then i need to respond in a serious way sebagai tanda saya amat menitik beratkan problem diorang ni.
Sometimes, bila jawab phone call customer ni kelakar juga ya. You know why? Hehe~ kadang-kadang ada customer yang suka guna they own loghat. Haha~ yang ni memang tak faham. Sometimes pekat giler macam kicap. Dahla pekat, laju pula tu bila bercakap. Aisshhh, yang ni memang kena suruh diorang slow speed dulu. Then dah faham baru give solution to them.
Kadang-kadang, bila yang call tu orang tua, hehe~ yang ni kena sopan santun giler. sebagai tanda menghormati orang tua. Dan satu lagi, manala tahu, kalau dah sopan boleh masuk jadi calon menantu ke. Haha~ Bukan apa, orang tua ni, most of them buta IT. So, nak kena ajar diorang lagi. Sometimes, when we provide services like SMS content, golongan macam ni bukan tahu pun nak subscribe macammana. So nak kena ajar mereka ni satu persatu. "Ok, mula-mula, pakcik type dekat message pakcik ON Solat lepas tu hantar ke 22558. Kalau pakcik nak stop, pakcik just type STOP SOLAT".
Lagi kelakar kalau, yang call tu suka mengarut and tanya bukan-bukan. Like today, i've received a call from someone. Suara seperti mamat Indo. Katanya, dia nampak our company service dekat iklan mana ntah or maybe TV. Since we provide Solat times service dalam one of our SMS content, jadi dia ni ingat kitorang provide la juga ustaz. So mamat ni pun ceritala, ada kawan dia ni kena jampi. Then dia nak tolong pulihkan kawan dia ni. Okay... time tu memang nak gelak tapi tahan je. Not to say yang time tu satu office dah gelak since panggilan hari ni agak weird juga. Bila customer dah habis cerita, i need to apologize and explain back yang ini bukan pusat nak pulihkan orang kena jampi. But this is a software company.
Hehe~ macam-macam juga ya ragam orang ni. Sometimes this kind of people boleh buat saya happy. Yela, biasanya yang pelik itu yang kelakar. Bukan ke?
2 comments:
mun.. ko kene soh kak aizah bukak servis bru.. on JAMPI.. ahaha.
@udien lol~ kita skang dah syariah compliance.. cannot buat service jampi jampi nih..
Post a Comment