Wednesday, November 24, 2010

Kerana duit badan binasa

Posted by | |

"Ada orang pelitnya amit-amit.
Katanya dia lagi sembelit.
Abang pulang bawa duit dikit.
Soalnya nyari duit makin sulit"


Ewah-ewah, kali ni berpantun lagi. Bukan sebarang pantun, siap kopi pasta pantun Indo lagi. Hahaha~ Meh sini Beta nak bagi pantun asli. Bukan Kopi Pasta. Pantun Asli dari Beta.

"Kerana mulut badan binasa,
Kerana duit hancur binasa"


Asyik duit-duit duit. Korang suka duit? siapa tak suka duit? Tapi kalau saya ada banyak duit, saya tak tahu nak buat apa. Haha~ Saya nak cari duit banyak-banyak. Tapi bila dah ada duit kat tangan still tak tahu nak buat apa. Hehehe~ Tapi ada gak masa saya pokai sebab duit. Aishh.. ko memang setan arr duit. Hahahah~

Yesterday i went to my client company since i need to help my boss organize some software training. Tengah duk bosan-bosan tu, saya ushar gambar president company tu. Semua gambar bekas-bekas president pun ada. Tetiba ada satu gambar menarik perhatian saya. Sebab dekat starting nama bekas president tu ada word "The late".

Rupanya bekas president tu mati sebab kena tetak depan rumah. Kes siap keluar paper lagi. Itula korang, kalau nak kaya pun, cari duit biar dengan cara yang baik. Yang penting amanah. Jangan aniaya orang. Apatah lagi buat orang marah. Tapi ada certain manusia ni, kalau dah busuk hati tu, mak aihhh... memang dahsyatla. Siap main bomoh-bomoh lagi.

0 comments:

Post a Comment