Friday, March 30, 2012

Outdoor activities

Posted by | |

Dear bloggers,

Hurm... Dah lama tak post anything. Actually banyak benda nak dikongsi. Tapi sebab budget macam banyak sangat nak diceritakan, makanya terus mood malas tu datang. oh ye, last time i went to Outward Bound School (OBS) at lumut Perak. Sebenarnya memang agak lama tak involve dengan outdoor activities. Badan pun dah lembik macam rumput. Tak fit dan tak ada stamina. A few days before nak bertolak ke Lumut tu, i was like alamak... malas giler nak pergi. Sure tak best lansung. So memang apa yang ada dalam my mind on that time penuh dengan negative feelings la.


Sampai je dekat sana, first day tu memang asyik dengar taklimat je. Sambil tu diselitkan dengan games yang fun and interestinglah. Masuk second day tu, the whole batch seramai almost 50 orang tu kena berkayak dari OBS ke Pantai Syawal. And then we all camping semalaman dekat sana. Pagi esok tu terus berkayak balik ke OBS and petang tu ada praktis jungle trekking. Keesokkan hari, we all naik bot ke Pulau Pangkor. Sesi Hiking puncak bukit tertinggi bermula sebaik sahaja sampai di Pulau Pangkor. Semalam camping di pangkor dan sesi menawan dua lagi puncak di pangkor diteruskan keesokkannya. Hiking dari Utara ke Selatan pangkor memang diakui sangat mencabar especially untuk orang-orang yang tak ada lansung experience berhiking.

Schedule sangat tough. Akan tetapi, semangat setia kawan semakin erat antara satu sama lain. Susah senang di lalui bersama-sama. Kalau terjatuh ada yang menyambut. kalau menangis ada yang memujuk. Semua bersatu dan saling bantu membantu. Being with friends memang diakui sangat best. Dan this is one of the best moment yang saya kira akan saya ingati sampai bila-bila sebab bila bersama teman, segala suka duka dikongsi bersama. All those negative feelings dah bertukar ganti dengan positive feelings. So yeah.. i enjoy setiap moment saya di OBS.

regards,

0 comments:

Post a Comment