Tuesday, December 21, 2010

Menggeletar lututku

Posted by | |

Salam satu Malaysia semua. Haha~ budget macam satu Malaysia je nak view blog nih. Hehe~ you all perasan tak? blog ni dah bertukar wajah. Blog je yang tukar wajah. Wajah tuan blog ni masih sama. Saya tak buat plastik surgery ya. Hehe~


Fuhh, yesterday memang busy satu hari. Pagi-pagi lagi dah menapak ke tempat interview. Punyalah lama assessment tu. Pukul 1 baru habis assessment interview tu. Susah ke? Actually first round ni Ok la kut. Just kena buat essay and group presentation. Seramai 7000 candidates yang apply, Only 1000 yang selected untuk first round interview ni.

Sempat juga berjumpa dengan my junior. Kebetulan kitorang punya timing assesment sama and bila time group presentation pun kebetulan dapat group yang sama juga. Jadi dalam duk nervous tunggu turn nak present kat depan tu, sempat la juga kami memberi kata-kata semangat antara satu sama lain. Saya dapat rasa yang lutut saya menggeletar. Takut punya pasal. Tapi bila dah stand in front of the panels and audience, perasaan takut tu dikawal. Just smile and do my best. Persaingan yang sihat antara semua candidates. Semua pun dah cuba yang terbaik. Insyaallah kalau ada rezeki dapatlah proceed to the next round of interview.

Ramai juga candidates dari my Uni. So before semua attend assessment tu, sempat juga kami say hello to each other tanya apa yang patut. Mendoakan yang terbaik untuk diri dan rakan. I don't want to put high hope on this. Just believe kalau dah rezeki takkan kemana. Takut kalau mengharap kecewa pula. Papa dan mama pesan banyakkan berdoa. So this is what i'm gonna do. Mendoakan yang terbaik untuk diri.


2 comments:

Unknown said...

wajah baru nampak..hehe

ierayahaya said...

Edy: hehe~ mana aci ko je berwajah baru.. owh aku berduka sbb aku x dpt hadiah dr ko. sobsobsob...

Post a Comment