Tuesday, November 30, 2010

Surat dari sahara

Posted by | |

ku tunggu surat dari sahara
ia bukan surat cinta
jadi jangan salah sangka
ia untukku gapai cita-cita.


Wahhh~ sahara? surat cinta? salah sangka? cita-cita? Apa benda cik Iera mengarut ni? Hehe~ sebetulnya saya punya cita-cita. Maka saya sedang berusaha untuk mengejar apa yang saya impikan selama ini. Jadi, salah satu cara adalah dengan berusaha!

Jadi, langkah pertama adalah dengan menunggu surat cinta. Ehhhh.... bukan surat cinta. Tapi reference letter. Rasa macam lama je nak dapat. Kerana surat itu bakal menaiki kapal terbang dari sahara ke Malaysia. Kenapa jauh sangat reference letter cik Iera? Nak buat macammana, Lecturer cik Iera sekarang ini berada di Saudi. Makanya ku tunggu janda mu, ehh, ku tunggu surat ku datang dari tanah sahara.

Nak buat apa dengan reference letter? Macam-macam boleh buat. Nak sambung master? Nak apply kerja? Kalau ada recommendation dari lecturer or reference letter, makanya resume akan jadi lagi strong. Ditambah pula kalau pointer tinggi. Tinggi ke pointer cik Iera? Tak setinggi ratu cantik dunia. Tapi tak serendah kembar comel si Upin dan Ipin. Uishh~ perbandingan apa yang cik Iera pakai ni? haha~

Makanya, sekarang ini cik Iera tunggu surat datang dari tanah Saudi. Semoga surat itu sempat tawaf ke seluruh dunia sebelum sampai kepada cik Iera.

4 comments:

whitecappuccino said...

tunggu jgn tak tunggu..all the best to cik iera..

ierayahaya said...

owh whitecappuccino... thanks! hehe~

Unknown said...

jauhnya...mintak ole2 sekali la..haha

ierayahaya said...

hehehe EdY: tak yah mintak pun confirm dapat.. Last time aku dapat ole2 dr bangladesh.. huhu~

Post a Comment